29 Mart 2014 Cumartesi

bugün menümüzde Konya'nın meşhur etliekmeği vardı :)




Eeveeeet ! merhabalar efendim... Nasilsiniz?? Ben yine çok heyecanliyim çünkü sizlere Konya'nin meşhur etli ekmeğini tanıtmak istiyorum :-)


     Malzemeleri:
1 kg kuzu dana karışık kıyma, 2 adet soğan, 4-5 adet domates,  5 adet yeşil biber, 2-3 yemek kasigi tuz ve arzuya göre pul biber, 3-4 su bardağı su.




 







   


     Hazırlanışı:
Kuru soğan, domates ve biberleri ince ince doğruyoruz. (bana bu aşamada eşim yardimci oldu) kiyma, tuz, pul biber ve suyu ilave edip  tüm malzemeyi harmanlayarak karistiriyoruz. Su, pişme aninda kiymanin yağını saldıktan sonra topak topak kalmamasi icin gerekli. Harcimiz etli ekmek firinina gitmeye hazir.
Eğer arzu ederseniz yeşil biberlerden firinda közlemeye de yollayabilirsiniz.


  Yukarda hazirlik aşamalarını sizlerle paylaştim şimdi de masadaki  görüntüyü paylaşmak istiyorum. Maydonozlu, acılı soğan söğüş ve bol köpüklü ayran ile ayrilmaz bir tat oluşuyor. Keşke lezzetini de paylaşma şansim olsa :-) Konya 'ya yolunuz düşerse beklerim.


____________________ Sağlık ve Afiyetle Kalın ____________________

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder