28 Mart 2014 Cuma

İlk tarif heyecanı; armutlu yıldız turta :)

Selammm ben Filiz; sizlerle ilk tanışmamız ve ben  çok heyecanlıyım paylaşmak istediğim ilk tarifim armutlu yıldız turta umarım beğenirsiniz ;))



ARMUTLU YILDIZ TURTA 

     Gerekli malzemeler:
Hamuru için;
-3.5 s.bardağı tam buğday unu
-1 s. bardağı pudra şekeri
-1 paket margarin (ben tereyağı kullandım)
-yarım paket kabartma tozu
-1 paket vanilin
-2 yumurta

Harcı için;
-3 büyük boy armut (arzuya göre elma/vişne)
-1 s.bardağı toz şeker
-1 ç.kaşığı tarçın
-1 ç.bardağı dövülmüş ceviz


     Hazırlanışı;





Hamur için gerekli malzemelerin hepsini bir kaba aldım. Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurdum.
Hamurun üçte birini ayırıp iki pişirme kağıdının arasında merdaneyle açtım. Tepsi boyutuna getirdim. Açtığım hamur kağıdın üzerindeyken yıldız kalıplarla boşluklar açtım. Böylece hepimizi zorlayan kafes turta şeklini kolay ve pratik hale getirdim :))



Şimdi gelelim turtamızın tabanına. Kalan hamuru önceden yağladığım tepsiye güzelce yaydım. kenarları bir santim kadar yüksek tuttum böylece harcım için yatak oluşturdum.



Harcı için armutları rendeledim, suyunu çekene kadar şekerle pişirdim. Hafif soğuyunca tarçın ve cevizi de ekleyip tepsideki turta hamurunun üstüne yaydım. Pişirme kağıdında bıraktığım yıldızlı turta katını tepsiye aktardım. 175 derecede 45 dakika pişirdim. Ben tam buğday unu kullandım siz beyaz un kullanırsanız 30-35 dakika yeterli olur.



Not: Birçok tarifte tam buğday ununu denedim ve çok hoşuma gitti, tavsiye ederim. Hem ağızda dağılıyor hem de sağlıklı ;))

-------------------- Sağlık ve Afiyetle Kalın -------------------- 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder