31 Mart 2014 Pazartesi

Kıymalı Bamya

Hu 


   

Benimle aynı fikirde olanlar muhakkak vardır. Valla ben bamyayı her şekilde severim zeytin yağlı, etli kıymalı hiç fark etmez.Yanında pilav ve yoğurt da varsa oooo değmeyin keyfime:)
Akşamı sabırsızlıkla bekliyorum....




Malzemeler:

  1 kavanoz ev yapımı bamya konservesi,2 adet domates,
1 baş kuru soğan,yarım limon suyu,bir kase kuzu  kıyma,bir tatlı kaşığı salça,yarım çay bardağı sıvı yağ (ben sıvı yağı az koyup 1 yemek kaşığı tereyağ ilave ediyorum)

Hazırlanışı:

Tencereye yağı koydum,kuş başı doğranmış soğanımı attım pembeleşinceye kadar karıştırdım.Kıymamı ilave edip kavurma işlemim bitince domates ve salçayı ilave ettim. Yaklaşık 1 litre kadar kaynar suyu döktüm.Limonu  sıkıp biraz kaynattım. Bamyayı biraz sudan geçirerek konserve suyundan arındırdım.Tencerede kaynayan suya bamyayı ilave edip özleşinceye kadar 10-15 dakika orta ateşte pişirdim.Çok sulu olmaması gerekiyor o yüzden göz kararı ayarlama yapılmalı,ekşisi az olursa limon ilave edebilirsiniz:))

           

























                                           
     


---------Sağlık ve Afiyetle Kalın--------





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder