30 Mart 2014 Pazar

Tavuk Suyuna Şehriye Çorbası & Arnavut Ciğeri



   
Bu aksam kızımın  isteği doğrultusunda şehriye çorbası yaptım.Siz yarin  ne pişirsem diyorsanız belki
bir fikir oluşmasına yardımcı  olabilirim yanına
da Arnavut ciğeri ve pirinç pilavı var ;-)


Tavuk Suyuna Şehriye Çorbası

   Malzemeler:

   Bir su bardağı tel şehriye,6-7 su bardağı tavuk suyu,bir küçük kase tiftilmis tavuk eti,2 adet domates( ben yazın dondurucu ya koyduğumu kullandım) bir tatlı kaşığı salça,bir yemek kaşığı  sıvı  yağ.




Hazırlanışı

Sıvı yağla domatesleri kavurup salçayı ekledim.7 bardak suyu ilave ettim kaynayıp özleşince şehriye ve tavukları da koyup 10-15 dakika daha kaynatıp söndürüyorum :))
                 
Not: Çorbamın son hali aşağıdaki resimde:))










                          ---------Sağlık ve Afiyetle Kalın---------

                                             
                                          Arnavut    Ciğeri

Malzemeler:

-1 kg  siniri temizlenmiş dana ciğeri
-1 su bardağı un,1 litre sıvı yağ.

Hazırlanışı:

Sıvı yağ koyduğum  tenceremi  ocağa yerleştirdim. Küçük biftek şeklinde doğranmış ciğerleri una bulayıp kaynayan yağa ciğerleri koyup 3 dakika kızarttım. Eğer siz biraz daha yumuşak olsun isterseniz 2 dakika yeterli oluyor.fazla yağ çekmemesi için kağıt havlunun üzerine alabilirsiniz. Ben yanında soğan & maydanoz salatası ve pilavla servis ettim. Siz nasıl arzu ederseniz :))                                                                                            
 



                 ------------Sağlık ve Afiyetle Kalın-------------
    
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder