29 Mart 2014 Cumartesi

fındıklı lezzet topları




Büyük büyük kurabiyeleri yerken hep zorlanmışımdır. Elimde parçalanır, bitirmekte zorlanırım. Bu paylaştıklarım ise hem fındık gibiler hem de gerçekten fındıklılar :)


     Gelelim malzemelere;

-3 su bardağı esmer un
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 pkt. margarin
-yarım su bardağı sıvıyağ
-1 pkt. kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 çay bardağı çekilmiş fındık
-1 yemek kaşığı nişasta

     Hazırlanışı;



Fındık hariç tüm malzemeleri bir kaba alıp güzelce yoğurdum. Kıvamına gelince fındıkları da ekleyip biraz daha yoğurdum. Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye fındığın iki katı kadar büyüklükte toplar yapıp yerleştirdim. Yaklaşık 35 dakika, 175 derecede pişirdim.


 



Not : kalan hamurla da marmelatlı rulo kurabiye yaptım. Sizlerle onu da paylaşıyorum :)





_________________ Sağlıkla ve Afiyetle Kalın ____________________

2 yorum: