1 Nisan 2014 Salı

Kekli Baklava



Bugün sizin için hazırladığım kekin yufkasını hazır kullandım.Gönül isterdi ki kendi ellerimle açayım ama maalesef düzgün açamadığım için hazır tercih etmek zorunda kaldım. Affınıza sığınarak:))


   Malzemeler:
       
- 20 adet baklavalık yufka

Keki için:
-3 yumurta   
-3 yemek kaşığı şeker
-1.5 yemek kaşığı irmik
-3 yemek kaşığı un
-yarım paket kabartma tozu
-1 su bardağı ceviz içi
-100 gr tereyağı
 
Şerbeti için:
-3,5 su bardağı su
-3,5 su bardağı şeker
-1 yemek kaşığı limon suyu


Hazırlanışı:

 Öncelikle şerbet için su ve şekeri ocağa koyup 15-20 dakika kadar kaynattım.İnmeye yakın limon suyunu ekledim.Yumurta ve şekeri çırptım.Un ,irmik ve kabartma tozunu ekledim.En son dövülmüş cevizi ekleyip karıştırdım. Tere yağını eritip sıvı yağı ekledim.Tepsiyi yağlayıp bir baklava yufkasını serip tere yağ ve sıvı yağ karışımını sürdüm 10 kat yufkayı aynı şekilde sıralayıp hazırladığım kek hamurunu döktüm.Kalan 10 kat yufkayıda aynı şekilde sıraladım.Hamuru dilimleyerek kestim.Kalan tere yağını üzerine döküp 180 derecede kızarana kadar pişirdim.Fırından çıkan tatlıyı ilk sıcağı geçince soğuk şerbeti üzerine döktüm.Şerbetini çekince dondurmayla servis ettim:)) 













                 -----------Sağlık ve Afiyetle Kalın----------




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder