3 Nisan 2014 Perşembe

Beşamel soslu Fırın Karnabahar

     Bugün uzun zamandır pişirmeyi ihmal ettiğim karnabahar' ı yapmaya karar verdim sizlerle de paylaşmak isterim.Çocuklarınız sevmiyorsa bence beşamel  soslu fırında karnabaharı severek yiyeceklerdir. Gerçi benim kızlarımla karnabahar 'dan yana sıkıntım yok çok şükür:))Kızartması,yemeği
ve beşamel soslusu sorunsuz yeniyor.

Malzemeleri:
 1 adet orta büyüklükte karnabahar 
 2 adet havuç
 1 adet kuru soğan
 sıvı yağ,tuz,isteğe bağlı pul biber   
 1 kase kaşar rendesi ya da mozzarella peyniri                                                                                                        
  Beşamel sos için:
  3 su bardağı süt
 1,5 yemek kaşığı un

       Hazırlanışı:
 Öncelikle karnabaharı haşlıyorum.Diğer tarafta soğan sıvı yağla kavurup havuçları da ilave edip bir iki kez onuda çevirip ocaktan alıyorum.Biraz sıvı yağda unu kavurup yavaş yavaş sütü ilave ediyorum.Kaynayınca ocaktan alıyorum.Haşlanmış karnabaharın suyunu süzüp fırın tepsisine alıyorum.soğanı üzerine döküp,pul biberi atıp beşamel sosu döküyorum.En üste kaşarı serpip fırına sürüyorum.180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişiriyorum.Afiyet olsun:))    



 Not:Bazen  minik misket köfteler hazırlayıp, kızartıp soğanın üzerine köfteleri koyuyorum. sırayla diğer malzemeleri kullanarak köfteli yapıyorum

           

                -----------------Sağlık ve Afiyetle Kalın--------------------                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder