9 Nisan 2014 Çarşamba

Bezelyeli & Beşamel Soslu Tavuk

Bir kaç gündür fırsatım olmadı, yazamadım. Bu akşam için sizlere çok hoşuma giden, basit bir tavuk yemeği tavsiye etmek isterim :))





Malzemeler:

1 kilo baget
1 su bardağı bezelye

2 adet havuç
tuz, yarım çay bardağı sıvı yağ

Beşamel sosu için:

1,5 yemek kaşığı un
3su bardagi süt

Hazırlanışı:

Bagetleri yıkayıp üzerini örtecek kadar suyu da düdüklü tencere ye koydum. Kaynayan bagetlerin üzerinde oluşan köpükleri almayı unutmamak gerekiyor. Ayıklanmış bezelye, halka şeklinde doğranmış havuçları tuzu da koyup 5 dakika kadar haşladım. Düdüklü deki malzemeleri suyundan süzerek fırın tepsisine çıkardım.Tencere ye sıvı yağı unu koyup un kokusu çıkana kadar kavurup 3 bardak sütü yavaş yavaş ilave ettim. Kaynayıp kıvam bulunca ocaktan alıp tepsideki malzemelerin üzerine döktüm. 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarınca ya kadar pişiriyorum. Pilavın yanında gayet güzel oluyor. Afiyet olsun:))




--------------------Sağlıkla ve Afiyetle Kalın--------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder