5 Nisan 2014 Cumartesi

Susamlı & Haşhaşlı Tam Buğday Ekmeği



Evde ekmek yaptınız mı?Ben bir süredir yapmaya çalışıyorum.İnanın artık satın almak istemiyorum.Önce çocuklar yadırgadı ama şimdi onlar da çok seviyorlar.Hele birde piştiğinde evdelerse yanında tulum peyniriyle tadına bakmaya bayılıyorlar:))



Malzemeler:

7-8 su bardağı tam buğday  unu
1 paket instant maya(kullanımı kolay)
1 tatlı kaşığı şeker
5-6 su bardağı ılık su
arzu ederseniz tuz(ben kullanmıyorum)
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı irmik
1 çay bardağı haşhaş ve susam
1 su bardağı rüşeym

Hazırlanışı:

Unu yoğurma kabına koydum,maya ve şekeri

üstüne ilave ettim.Unda şeker ve maya homojen olsun diye karıştırıp suyu koyacağım havuzu açtım.Yumuşak bir hamur elde edecek şekilde yoğurdum en sonunda rüşeymi ekledim sıvı yağla hamuru toparladım .Yaklaşık 2 saat mayalanmaya bıraktım.Hamur mayalandıktan sonra  tepsiye irmik serptim ki ekmeğim kolay çıksın.Hamuru tepsiye koydum üzerine suyla karıştırdığım yağı sürdüm.Haşhaş ve susam dökerek tekrar 1-1.5 saat mayalanmaya bıraktım.230 derece ısıtılmış fırında  25- 30 dakika pişirdim.Afiyet olsun:))
  Nu                                  


              --------------------Sağlık ve Afiyetle Kalın--------------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder